woensdag 8 februari 2012

plakboek pimpen

Diegenen die mijn blog al langer volgen, hebben het al eerder kunnen lezen. Mijn zus heeft een boekje geschreven met verhalen over kankerpatiënten. Hoe zij omgaan met het nieuws, hoe zij het medeleven van familie en vrienden ervaren, en hoe zij hun veerkracht mobiliseren om om te gaan met hun levenseinde. Mijn zus is oncologisch verpleegkundige en komt zo veel patiënten tegen die deze vreselijke ziekte hebben. Bovendien kan zij heel goed schrijven. Als je meer over het boekje wilt weten, klik dan hier.

Maar goed, daarover gaat dit blogbericht niet. Mijn zus heeft dus een plakboek gemaakt van alle krantenartikelen, recensenties, felicitaties en andere dingen die ze graag wil bewaren.  Alleen, ze vond het plakboek te kaal en vroeg mij om het wat te pimpen. Koren op mijn molen! Voortvarend ben ik aan de slag gegaan. Een aantal foto's wil ik jullie toch niet onthouden, al is het alleen maar om te laten zien wat ik deze week gedaan heb.

Zo zag het er dus uit voordat ik er mee aan de slag ging. Overigens een leuk stukje in de Drachtster Courant.

Deze pagina heb ik wel wat opgevrolijkt. Het is een stukje in het personeelsblad van haar huidige ziekenhuis, Nij Smellinghe in Drachten. De journalist heeft er een column van Catrien bij geplaatst die over pleisters ging. Vandaar de pleisters op de pagina.

Een foto waar Catrien staat met haar uitgever, Rien Ipenburg. Daaronder een foto van de tafel in de boekwinkel waar haar boekje staat.

Ik laat het voorlopig hierbij, als ik de andere pagina's af heb, zal ik wel weer eens wat plaatsen.  Nadeel van het pimpen is wel dat het plakboek helemaal niet meer dicht wil. Ik zal er nog een mooie band voor moeten maken!

groetjes,

10 opmerkingen:

Het zonnetje in huis zei

Hallo Aleida,

Wat een mooie pakkende post !

Groetjes, Jaimie

Irene zei

Bijzonder Aleida en iets om super trots op te zijn! Die ellendige ziekte heb ik met beide ouders mee te maken gehad en nu weer een hele lieve vriendin, het hakt er onwaarschijnlijk in bij alle betrokkenen!
Dat door het pimpen het boek open staat komt me maar al te bekend voor, het trouwalbum van onze meisjes staat ook enorm te kieren maar dat mag de pret toch niet drukken???

Liefs, Irene

Margo zei

Wat een goed idee om de pagina's te pimpen !
Erg pakkend inderdaad !
Liefs
Margo

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wat wordt het plak boek mooi en wat zal jij trots zijn op je zus.

groetjes jolande

Tinie zei

Wat goed van je zus om daar een boek over te schrijven, jammer genoeg krijgen we er bijna allemaal mee te maken in familie/vriendenkring! Wat heb je een schitterend geheel ervan gemaakt!!

Groetjes Tinie

Hanke zei

Hé, wat is dat mooi geworden Aleid! Leuk ook om op je zite mijn vader tegen te komen:).
Hanke

Hanke zei

Ik bedoel natuurlijk site....

Gemma zei

Woa dat plakboek ziet er nu echt super uit! Jullie kunnen als zussen trots zijn op elkaar! Groetjes Gemma

Marjan zei

Ziet er goed uit, dat plakboek en ik wens je zus veel succes met haar boek!

Groetjes, Marjan

Bep zei

Hoi Aleida,

Wat een super mooi idee om dat plakboek te maken en voor je zus heel veel succes met haar boek.

Gr...Bep