zaterdag 7 april 2012

Notitieboekje

Mijn moeder heeft een eeuwigheid geleden eens kaarten en enveloppen gekocht van geschept papier waar blaadjes en grasjes in verwerkt zijn. Ze heeft het al die jaren niet gebruikt en heeft ook niet het idee dat ze het gaat gebruiken. Gelukkig bedacht ze dat ik er misschien wel iets mee zou kunnen doen. Dus ik ben aan de slag gegaan met twee enveloppen. Ik heb ze voorzichtig open gesneden, de dubbele delen verwijderd en toen had ik twee velletjes heel mooi papier. Van het breedste gedeelte heb ik een klein kaartje gemaakt.
Het smalle gedeelte van de achterkant van de envelop heb ik gebruikt om een notitieboekje mee te pimpen. Het zijn kale blokjes van de HEMA. Ik heb het geplakt op een stukje karton en daaraan heb ik het papier bevestigd.
De bloemen heb ik gemaakt van kant en een brad. De parelbrads zijn van de Xenos, de zwarte splitpen is van Tilda. Die heb ik vorig jaar van mijn moeder gekregen. Er staat een heel mooi roosje op, dat helaas niet zo goed te zien is. De parelkettinkjes komen ook van de Xenos, het kant is van de markt. De vlinder is gemaakt van spiegelkarton en een embossingstansje van JoyCrafts.

Het kaartje heb ik een extra blaadje gegeven, omdat je zo moeilijk kunt schrijven op het handgeschepte papier. De inkt loopt enorm uit. Ook het binnenblad is van supermooi papier, dus aan de binnenkant van het binnenblad (kun je het nog volgen?) heb ik een gewoon papiertje geplakt met lijntjes. Dit kun je op deze foto niet zien. Wel de vlinder die ik op de buitenkant van het binnenblad geplakt heb.

Het notitieblokje heb ik bestempeld met een stempel die ik gewonnen heb bij Anette. Nu heb ik alles uit haar candy een keertje gebruikt!

De volgende keer dat ik bij mijn moeder kom, zal ik het meebrengen. Wellicht dat ze het nu wel zal versturen.

Ik wens jullie fijne paasdagen. Tot nu toe is het weer nog niet eens zo slecht geweest, op een buitje na hebben wij de hele dag zon gehad!

groetjes,

27 opmerkingen:

Irene zei

Wat een schitterende dingen heb je met dat prachtige papier gemaakt Aleida!! Idd wel zonnig maar jeetje mina wat een ijzig koude wind, ik vind er echt helemaal niks aan dus lekker binnen met de Pasen!!!
Fijne dagen, Irene

De Creakeet van Peet zei

sow das mooi geworden zeg, pracht papier en je mams zal wel blij zijn met zon creabea als dochter :-)...knuf peet

gré zei

wat is dat mooi geworden
geloof het of niet
ik heb ook 2 van die grote vellen liggen is ook al van voor de 80 jarige oorlog geloof ik
dus ik moet er ook maar eens wat van gaan maken

fijne dagen

groetjes gré

Tinie zei

Wat een stijlvolle notitieblokjes, prachtig idee en mooi papier!!!

Groetjes Tinie

Christine zei

Heel mooi hoe je het papier verwerkte! Prachtig resultaat!
Liefs
Christine

Amarins zei

Wat schitterend gemaakt, super!
Fijne paasdagen, groetjes, Amarins

Anoniem zei

Heb de hele week je blog bezocht in afwachting waar je zo druk mee bezig was. Nu weet ik het, prachtig geworden hoor.

Groet Catrien

Summer-design zei

Ik heb dat papier ook nog ergens liggen....jij hebt er wel heel wat moois van gemaakt Aleida!

Gr, Wietske

Mieke zei

Whow...!! Wat geweldig mooi!

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw, Aleida wat heb je dit mooi gemaakt, ziet er super uit.

groetjes jolande

Hetty zei

Wauuuw dat ziet er prachtig uit

gr hetty

Het zonnetje in huis zei

Hallo Aleida,

Gelukkig dacht uw mama aan u hé :-)
En heb jij er nog een prachtige creatie mee weten maken !

Groetjes, Jaimie

Anneke. zei

Ziet er schitterend uit, Aleida! Fijne paasdagen.
Groetjes Anneke.

Marjan zei

Je hebt er echt geweldige dingen mee gemaakt, heel erg mooi geworden, Aleida!

Groetjes, Marjan

Elly zei

Het is prachtig geworden,erg leuk gecombineerd...het papier en de andere dingen,daar kan je moeder wat mee!

Groetjes Elly

Riet zei

Prachtig weer gemaakt Aleida.

Liefs Riet.

Gemma zei

Wat mooi geworden Aleida en handig ook! Groetjes Gemma

greet zei

Je hebt er prachtige dingen mee gemaakt. Wie wat bewaard......

Groetjes Greet

CreaSjouk zei

Het is allemaal erg mooi geworden!
Groetjes Sjoukje

Jolanda Cuper zei

Super mooi heb je dat gemaakt! Prachtig! Maar goed dat je moeder het bewaard heeft! Zo zie je maar wie wat bewaard heeft wat!
Groetjes Jolanda.

Wendy Koorevaar zei

Wat lief zijn deze notitieboekjes, heel mooi gemaakt hoor!

Liefs,
Wendy

mariska zei

Wat een super leuke notitieboekjes heb je gemaakt, Aleida!

Liefs mariska

Petra Tillmann zei

Wat mooi, Aleida! Prachtig materiaal heb je gebruikt!

Unknown zei

Super leuk!!

Groetjes Betina

creanja zei

wat een bijzonder mooi notitieblokje geworden !

Marianne Schut zei

Hai Aleida, wauw wat heb je dit mooi gemaakt zeg. Ben benieuwd of je moeder het papier nog herkent! Weet zeker dat ze het nu wel gaat gebruiken hoor! Oja je had gelijk hoor...het was inderdaad mijn 8e paaskaart op mijn blog, hihi! De komende weken zal ik jullie dus nog wel even lastigvallen met paaskaartjes, haha! Enne...het konijn kijkt inderdaad niet echt blij he..en ik had hem nog wel van die lieve roze wangentjes gegeven...
Liefs, Marianne

Anoniem zei

Wat een prachtige notitieboekjes! Erg mooi gemaakt.
Liefs, Myriam