zondag 15 april 2012

Koninginnedag Swap

De Neder-landse Swappers hebben weer een hele leuke swap georgani-seerd. Ongewild heb ik nog voor problemen gezorgd door mijn formuliertje te laat terug te sturen (Sorry, Lisette). Maar Petra wilde wel een dubbele swap doen, dus greeg ik haar als swapmaatje. Daar was ik niet rouwig om, ik volg Peets blog al jààààren (2 dus) omdat Peet kan toveren met haar spulletjes. Altijd nieuwe, leuke ideeën. En ze draait haar hand niet om voor het maken van een leuk filmpje. Ga maar eens kijken klik.

De swap bestond uit het maken van iets "draagbaars" voor Koninginnedag en een tag. De tag leverde geen problemen op, maar deze broche heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost. Hij is gemaakt van stoffen bloemen die ik gevouwen heb en vastgenaaid op een kartonnen cirkel om het stevigheid te geven. Aan de achterkant heb ik oranje bloemen geplakt en een speldje vastgenaaid. Bovenop de broche zit een knoop die ik een keer op de beurs gescoord heb. De lintjes zijn tussen de laagjes genaaid, aan het eind van het lintje een kraal. Ik hoop dat Petra er op Koninginnedag goede sier mee maakt.





Bij de swap moesten 5 bloemen (niet op de foto) en 3 lintjes gedaan worden. De lintjes heb ik aan elkaar laten zitten, zodat je een langer kantje kreeg. Petra werkt veel met inktjes en verfjes en mag graag oude spullen "oppimpen". Dan heb je meer aan langere lintjes. Verder rode en oranje spulletjes: heide, paperclips, envelopjes en minikaartjes. Het grotere kraft envelopje en kaartje heb ik op de beurs bij Jenine gekocht. Een sliertje pareltjes maakt het af.


Verder wat stansjes uit karton. Dat is wat steviger, zodat  Peet haar inkt kan gebruiken om ze te kleuren.
Ze heeft het zelf al op haar blog gezet, ze is er gelukkig blij mee. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaat maken.

Als ik haar swapenvelop ontvang, zal ik het laten zien, maar de lintjes dobberen nog in de inkt.

Ik hoop dat de Swapmusketiers nog lang doorgaan, dit is erg verslavend!

groetjes,

8 opmerkingen:

Jolanda Cuper zei

Wow prachtig allemaal!
Groetjes Jolanda.

Astrid en Brenda zei

Ziet er allemaal heel leuk uit.
Groetjes Brenda.

corryskaart zei

hoi aleida
jij was bijna te laat en ik had het nog erger. was mij vergeten aan te melden:-((dus echt iets leuks gemist!maar je hebt het wel heel erg leuk geworden!
groetjes van corry

gré zei

heel leuk allemaal

groetjes gré

Anneke. zei

Ohw, wat mooi allemaal!
Groetjes Anneke.

Elly zei

Geweldig,ziet er allemaal erg mooi en gezellig uit!

Groetjes Elly

Marjan zei

Gave rozet heb je gemaakt voor haar en wat een leuke spullen allemaal!

Groetjes, Marjan

Gemma zei

leuk hoor die rozet, die kan Petra met trots dragen 30 april! groetjes Gemma