maandag 13 augustus 2012

Zomerkaartje

Dit zomer-kaartje heb ik in het voorjaar gemaakt. Hij komt nu pas op mijn blog omdat ik hem net verstuurd heb. Het is een lekker nonchalant Clean-and-simple kaartje.

Helemaal simpel was het niet: het gevouwen lintje heeft toch wel wat problemen veroorzaakt omdat het lastig plakken is. Je mag natuurlijk geen lijmresten zien. Maar het geeft wel een feestelijk tintje. Het zigzagband is opgeplakt met dubbelzijdig plakband wat er natuurlijk aan beide kanten onderuit piept. Ik heb er glitterzand (wit) op gestrooid, nu glimt het subtiel.

Daarna mijn bloemendoos helemaal leeggegooid  om toch tot een vijftal groene bloemetjes te komen die goed bij elkaar passen. Ik heb -net als veel andere kaartenmaaksters- toch wel een redelijk grote doos met bloemetjes. Maar kennelijk niet zoveel groene. Ze zijn nu op. Gelukkig komt het beursseizoen er weer aan! Je moet toch een reden hebben om daar naar toe te reizen, anders voelt het zo decadent. Nu is het "gewoon" boodschappen doen.

groetjes,

11 opmerkingen:

Christine zei

Leuk kaartje Aleida en ja als je de lintjes in een modelletje wilt krijgen, is het niet altijd makkelijk maar ik vind dat het je goed gelukt is!
Liefs
Christine

Bep zei

Hoi Aleida,

Leuke kaart met hele leuke details, en inderdaad we hebben zoveel kleuren van alles en soms mis je net die ene kleur ☺ ☺ ☺.

Gr...Bep

Irene zei

Helemaal leuk en lekker groen, daar hou ik wel van!!! Dat lintje is enig zo en weet je wel dat heel veel shops nu met vrijkaartjes voor de beurs komen dus ga even neuzen op de blogs Aleida wie weet win je !!

xx Irene

Astrid en Brenda zei

Wat een leuke frisse kaart heb je gemaakt. Leuk zo met al die linten.
Groetjes Brenda

gré zei

een heel leuk kaartje
inderdaad ik heb ook een grote doos bloemetjes
en ook ik mis die ene kleur
pak ik een heel lichte en kleur hem met inkt of tegenwoordig de pan pastels

groetjes gré

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

super leuk kaartje.

groetjes jolande

Marjan zei

Mooi gedaan met die lintjes en bloemen, een mooi strak kaartje! Ja, beurzentijd, ik ga waarschijnlijk ook wel weer naar een ervan.

Anneke. zei

Heel mooi gemaakt, Aleida! De kleine foutjes heb je prima opgelost ;)Denk dat we zoiets allemaal wel hebben.
Groetjes Anneke.

corryskaart zei

hoi aleida
wat een vrolijke kaart met al die verschillende lintjes en ja ook ik wacht weer op de beurzen die komen gaan:-)) want wij freubelaars hebben nooit genoeg,ha,ha
groetjes van corry

Riet zei

Prachtig kaartje Aleida.

Liefs Riet.

Anoniem zei

He, da's toevallig. Zag hem gisteren net staan bij onze moeder!
Maar toen wist ik nog niets van dubbelzijdig plakband en subtiele glittertjes.
Groet Catrien