maandag 22 oktober 2012

Kerstkaart met kraaltjes


Dit is weer iets heel anders dan mijn vorige post. Het borduurpartroontje is van Rie Kuipers en komt uit het Hobbyjournaal nr. 80. Het theeserviesje is van Yvonnecreations.

Ik heb de kraaltjes maar weer eens uit de kast getrokken omdat ik deze mooie puntkristallen schaaltjes van mijn moeder heb gekregen. Ze zijn oorspronkelijk bedoeld om de kersenpitten en -steeltjes op te leggen en ze komen uit de uitzet van mijn oma. In die tijd had je nog een uitzet met van alles 12 stuks. Mijn moeder wist te vertellen dat ze nog maar 5 keer gebruikt zijn. (Hoe vaak eet je kersen met je visite?) Ik hoop ze vaker te gebruiken, want ze zijn erg handig bij het borduren met kraaltjes. Bedankt Mam!

17 opmerkingen:

Elly zei

Tja,we hebben drie kersenbomen,maar eten we nooit kersen met onze visite,ze belanden in de maag van de spreeuwen of in de diepvries.Zo zie je maar een uitzet van vroeger is heel anders als die van tegenwoordig!
Ik vind je kaartje ontzettend mooi,wat een gepriegel met die kleine kraaltjes!

Groetjes Elly

Irene zei

Zeker iets heel anders maar wel onwijs mooi Aleida en waar een schitterende oude uitzet al niet goed voor is!!!

xx Irene

Marjan zei

Prachtig gedaan dat borduurwerk, lijkt me zo moeilijk! Mooi staat ook het plaatje erbij, een prachtig totaalplaatje, Aleida. Wat mooi zijn die spulletjes van vroeger hè, ik heb ook wat spulletjes van mijn oma, ook al waren ze niet altijd even bruikbaar. Jij hebt er een leuke nieuwe bestemming voor.

Tinie zei

Wauw wat vind ik dit gaaf zeg!!! Super gemaakt en wat een werk!!!

Groetjes Tinie

Bea zei

Prachtige kaart Aleida,mooi borduurmotief en wat zijn dat prachtige schaaltjes, wees er zuinig op dan kunnen je dochters er later ook nog wat aan.....

groetjes Bea.

Amarins zei

Wat heb je er een beauty van gemaakt, super!
Groetjes, Amarins

Monique zei

Wat een knap borduurwerkje!
Mooi hoor!
grjts
Monique

Rosina zei

Dat is een heel mooi kerstkaartje Aleida, prachtig geborduurd...en wat een leuke schaaltjes heb je in gebruik, daar zit echte nostalgie achter.....
groetjes Rosina

Anoniem zei

Ja ja ja de kraaltjes!!!!
Leuk hoor en wat staat het mooi op de puntkristallenschaaltjes. Helemaal leuk.
Groet Catrien

corryskaart zei

hoi aleida
wat een geweldige kaart en wat veel werk zal hier ingezeten hebben:-))
groetjes van corry

Margo zei

Prachtige kaart, wat een geduldenwerkje zeg !
En je schaaltjes zijn erg mooi en je zal er inderdaad goed gebruik van kunnen maken !
Liefs
Margo

jolanda zei

mooi kaartje

Karin zei

Wat een mooi kaartje, prachtig hoor het borduurwerk. Groetjes Karin

Riet zei

Wat een prachtig gemaakt Aleida.


Liefs Riet.

Bep zei

Hoi Aleida,

Wat een super mooie kaart heb je gemaakt en wat een leuk verhaal van de kersenpitten schaaltjes, wie eet er nu kersen met visite ik niet hoor hahahaha.

Gr...Bep

martina's kaartjes zei

wat een priegelwerkje ! wel heel geslaagd, niks voor mij hoor, daar heb ik geen geduld voor...
grtjs, martina
x

Marianne Schut zei

Hai Aleida, jee wat een werk is dit geweest zeg, maar wat mooi en knap gedaan! Ik vind je schaaltjes helemaal super. Leuk het verhaal er achter ook. Liefs Marianne