woensdag 19 september 2012

Knopen alteren

Er zitten heel veel knopen in mijn knopen- doos. Omdat ik vroeger veel genaaid heb, haalde ik alle knopen van oude kleren voor de in de kliko gingen. Maar de meeste knopen zijn saai wit of doorzichtig. Een paar zijn zwart en enkele knopen hebben een mooie kleur zoals rood of blauw.

Al heel lang wilde ik een kerstboom van knopen maken. Het ontbreekt mij alleen aan groene knopen. Tot ik bedacht dat ik ze kon alteren met inkt of verf. Ik heb er eerst gesso op gesmeerd omdat ik bang was dat de verf anders niet zou pakken. Ik heb groene acrylverf gebruikt. De kleurnuances heb ik gekregen door geel of blauw toe te voegen. Na het drogen heb ik ze nog voorzien van een glanslaagje. Nu kon ik dus eindelijk mijn kerstboom maken!

Ik wil graag meedoen met de challenge van Dutch Card Lovers  waar de opdracht is: minimaal 5 knopen gebruiken.

groetjes,

19 opmerkingen:

Astrid en Brenda zei

Wat een leuke kerstkaart is het geworden.
Groetjes brenda

Stampidoe@gmail.com zei

Wat leuk om ene knopenkerstboom te maken, bedankt voor je deelname aan dcl

Riet zei

Leuke kaart Aleida.

Liefs Riet.

José zei

Een kerstboom van knopen, helemaal top zeg! Ontzettend leuk idee. Mooi Clean en simple.

Elly zei

Heel erg mooi geworden en ook een slimme oplossing om aan je groene knopen te komen!

Groetjes Elly

Je@net zei

Wat een goed idee, Aleida. Heel creatief en hartstikke leuk geworden zo!

Jolanda Cuper zei

Super leuk idee zo'n kerstboom!
Groetjes Jolanda

corryskaart zei

hoi aleida
wat een gave kaart maar lijkt mij best veel werk om al die knopen te schilderen maar je krijgt er wel een prachtig resultaat mee!
groetjes van corry

Cornelie zei

Super leuk en origineel zeg een kerstboom van knopen! Tof!
Fijn dat je meedoet bij DCL!

Anoniem zei

Wat mij betreft heb je gewonnen. Wat een leuk kaartje. En wat een moeilijke dingen moet je doen voordat je hem kunt maken.

Groet Catrien

Margo zei

Da's slim bezien van je Aleida en een erg leuk kaartje !
Liefs
Margo

Anneke. zei

Ohw, wat leuk bedacht. Prachtig!
Groetjes Anneke.

Bep zei

Hoi Aleida,

Wat een aparte kerstkaart heb je gemaakt en daar zit best nog wel aardig wat werk in met die knopen kleuren enz. heel erg leuk gedaan.

Gr...Bep

Unknown zei

Ziet er leuk uit!!

Groetjes Betina

anja curvers zei

Kijk dit is nog eens een originele knopenkaart leuk, leuk. Bedankt voor de tip zo kom je wel van je knopen af. Leuk dat je meedoet bij DCL.

Margot zei

goed idee om de knopen te bewerken! bedankt voor het meedoen met de dcl!

miriam zei

wat een super leuk idee om zo de knopen te verwerken
bedankt voor je deelname aan dcl
gr miriam

Femmy zei

geweldig idee Aleida!

Marjan zei

Gaaf idee, wat een mooie kerstboom met de knopen!