maandag 27 mei 2013

Vogelkers of Lijsterbes

 .... die twee bomen kan ik nooit uit elkaar houden. De vogel die van de eerste besjes snoept is een variatie op een merel. Ik ben dol op merels, maar voor een kaart is zo'n grote, zwarte vogel niet zo mooi. En de stempel is zó schitterend. Heel gedetailleerd. Ik heb er een mannenkaart mee gemaakt, omdat mannen vaak niet van "cute" stempels houden. Voor de achtergrond heb ik eerst een masker gemaakt van het ovaal en daarbinnen met pastelkrijtjes kleur aangebracht. Daarover heen heb ik de stempel geplaatst met zwarte Archival inkt. De vogel heb ik gekleurd met de pastelkrijtjes, de besjes met een rode stabilopennen.

Voor de lijster heb ik een bladzijde uit een oud plantenboek gescheurd. Dat heb ik ingesmeerd met wat witte verf en daarop de stempel gezet, ook met Archival inkt. Ik heb het ingekleurd met wat inkt en een kwastje. Daarna heb ik het plaatje in drie gedeelten gesneden en dat op een stukje karton geplakt.  De metalen bloemen hebben een spacer als hartje. Een beetje jute en wat knoopjes maken de kaart af.

Jullie snappen dat deze mooie stempels van Studio Light zijn. Op het blog Creatief met Studio Light staat een lijstje met verkooppunten.

groetjes,

14 opmerkingen:

corryskaart zei

Goeiemorgen aleida
Wat een geweldig mooie kaarten heb je gemaakt en ja die vogels vind ik ook altijd prachtig als ze in de tuin zitten,dus kijk ik vaak naar buiten,haha maar nu kan ik genieten van jouw mooie vogels
Groetjes van corry

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

Prachtig!!!!!!!!

groetjes jolande

Antoinette Voorn zei

Mooie vogelkaarten en op een mooie aparte manier ingekleurd! Super...

Gr Antoinette

gré zei

wat super mooi heb je dit gedaan

groetjes gré

De Creakeet van Peet zei

Ontzettend mooi gemaakt en idd die stempels zijn prachtig,..knuf peet

Irene zei

Wat zijn dit twee schitterende kaarten Aleida, leuke technieken ook toegepast!

xx Irene

jolanda zei

hele mooie kaartjes

Erica ♥ zei

Wat een schitterende kaarten heb je
gemaakt van deze mooie vogel, ik
vind ze super ☼

Fijne nieuwe (knutsel) week ☺
lieve grtjsss Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Riet zei

Schitterende kaarten Aleida.

Liefs Riet.

Ans Gilbert zei

Hoi Aleida,
Wat een prachtige vogelkaarten, de 2de vind ik echt helemaal super..Liefs van Ans

Karin zei

Prachtige kaartjes Aleida!
Gr. Karin

martina's kaartjes zei

wat mooi gemaakt ! geen makkelijk prentje om in te kleuren, jij bent er goed in geslaagd
grtjs, martina
x

Anita Meijer zei

Wat een schitterende kaarten heb je gemaakt Aleida, prachtig.
Liefs van Anita

CreaSjouk zei

Mooi gemaakt hoor!
Groetjes Sjoukje