maandag 15 april 2013

3D Shapeforming - 1

Dit is het eerste resultaat dat ik jullie graag wil laten zien. Ik heb uit een vel 3D Shapeforming van Studio Light  drie verschillende bloemen gedrukt (het is een easy vel, je kunt de bloemen er zo uitdrukken). De overeenkomst is dat ze allemaal blauw met witte stippels zijn. Ik begin met de kleinste bloem. De bloemblaadjes knip ik wat dieper in, om wat makkelijker de verschillende blaadjes te vormen. De bolle pen gebruik ik niet, ik verwarm de blaadjes maar eventjes en vorm de blaadjes met mijn vingers. Dat vind ik makkelijker werken. Bij de tweede bloem heb ik twee bloemblaadjes aan elkaar laten zitten en daarna ingeknipt. Daarna verwarmd en in model gebracht. Tot slot de grootste bloem. Deze heb ik niet ingeknipt, omdat deze blaadjes makkelijk te modelleren zijn.

Als je niet tevreden bent met het model van de bloem, of ze passen niet goed in elkaar, dan kun je het blaadje opnieuw verwarmen en weer verbuigen. Toen ik tevreden was met mijn bloem, heb ik de randjes bewerkt met glitterlijm. Daarna heb ik de bloemen in elkaar gezet met 3D kit van de Action. Tenslotte heb ik wat kleine blauwe kraaltjes in het hart geplakt.


Bij de tweede bloem heb ik een andere methode gebruikt. De kleinste bloem heb ik gemaakt door de blaadjes tot bijna in het hart in te knippen en te vormen zoals je een roos maakt. Zie het filmpje hieronder. In totaal heb ik 5 verschillende bloemetjes uit het vel gebruikt.

De blaadjes en vlinders zitten niet in de candy, maar zijn wel te bestellen bij Studio Light.

De doosjes heb ik gekocht bij Boekenvoordeel. De deksels heb ik wit geverfd, de bakjes blauw. Over het blauwe heb ik doorzichtige vitrage met een borduurpatroontje geplakt. (Dank je wel, Mam!). De randjes zijn bewerkt met een goudkleurig inktblokje en daarna heb ik nog wat plakparels op de deksels geplakt.

Filmpje over het maken van de roosjes:


Ik heb met veel plezier aan deze bloemen gewerkt.

groetjes,

19 opmerkingen:

Margo zei

Supermooi Aleida en wat een prachtige doosjes !
Liefs
Margo

Antoinette Voorn zei

Wauww prachtige bloemen kan je er mee maken zeg! Heel mooi..

Gr Antoinette

Riet zei

Wat een schitterend doosje Aleida.

Liefs Riet.

Rosina zei

Wat een geweldig leuke bloemen heb je gemaakt met die uitdrukshapes...

groetjes Rosina

Marjan zei

Ze zijn wel heel mooi, zeg! Prachtig verwerkt ook op de doosjes!

Ans Gilbert zei

Hoi Aleida,
Schitterende bloem heb je gemaakt, ziet er heel mooi uit...
Liefs van Ans

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

mooie doosjes zeg, de bloemen zijn prachtig.

groetjes jolande

corryskaart zei

hoi aleida
wat een prachtig doosje en erg leuk en duidelijk filmpje over die prachtige bloemen
groetjes
corry

Giny zei

Oooohh wat mooi geworden Aleida!!!

Marjanne zei

zo zeg dat ziet er super tof uit! erg mooi deze bloemetjes , leuk met die stippeltjes. Bednakt ook voor je reactie op mijn blog!

Erica ♥ zei

Je kan wel zien dat je hier met
passie aan gewerkt hebt, het ziet er
gewoon geweldig uit, mooie vormen
hebben de bloemen, en het blauwe
kant is ook erg mooi om het doosje
heen ☺

Fijne nieuwe (knutsel) week ☺
lieve grtjsss Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Irene zei

Prachtige bloemen op een beeldig doosje Aleida!!

xx Irene

Anita Meijer zei

Wat supermooi die bloemen Aleida, echt helemaal super, prachtig.
Liefs van Anita

CreaSjouk zei

Wat ontzettend gaaf met die bloem!
Groetjes Sjoukje

Unknown zei

Wat een schitterd doosje
met daarop een beeldschone bloem
Heel mooi gedaan hoor Aleida
Groetjes van,
Arja

Deborah zei

Ja, ik had er eens een demo van gezien op een hobbybeurs. Heel mooi!!
Liefs, Deborah

emsiescreaties zei

Hoi Aleida,
Je hebt er heel wat moois van gemaakt!!

Janny's Cards Creations zei

Mooie bloemen zien er erg mooi uit. Groetjes Janny

Unknown zei

Hoi,
Wat een prachtige doosjes. Ziet er weer mooi uit met de mooie bloemen. Lijkt me leuk om mee te werken, is weer eens wat anders.
Groetjes Saskia